low carb: SALÁT S TUŇÁKEM A ZTRACENÝM VEJCEM

Léto si o salátky přímo říká. A to ve všech podobách. Aby salát nebyla jen miska (v mém případě spíš malý lavor) plná zeleniny, je potřeba k tomu přidat trochu rozumu a dát mu nějakou výživovou hodnotu. O tu se v tomto salátu postará vajíčko a tuňák.

A aby to nebylo úplně jednoduché, tak vajíčko není ani smažené, ani natvrdo. Tentokrát jsem dala ztracené, protože mi poslední dobou chutnají právě ty tekuté žloutky. Ztracené vejce je trochu výzva, já taky musím trochu potrénovat. Takže jestli máte chuť, zkuste ho.

Příprava: 15 minut

Porce: 1

  • hrst ledového salátu
  • hrst baby špenáty
  • půlka avokáda
  • 1 plechovka tuňáka v olivovém oleji
  • 2 vejce
  • mozzarella – kuličky
  • 2 lžíce octa

Sálat i špenát omyjte, nechte okapat a dejte na talíř. Zalijte olejem z plechovky tuňáka. Avokádo pokrájejte na větší čtverečky a přidejte na talíř k salátu. Můžete lehce promíchat. Přidejte tuňáka a mozzarellu.

Nakonec připravte ztracené vejce. Pokud si nechcete komplikovat život, udělejte si vajíčko natvrdo a salát ozdobte půlměsíčky.

Na ztracené vejce dejte vařit vodu s dvěma lžícemi octa do hrnce s větším průměrem. Voda nesmí vřít. Ten správný moment je, když se na dně začnou tvořit malé bublinky. Vodu v hrnci roztočte a udělejte vír. Vejce rozklepněte do naběračky a opatrně vlijte co nejblíže středu vírů. Vařte zhruba 4 minuty, potom vejce vytáhněte a dejte na salát. Stejný postup opakujte s druhým vejcem.

Nakonec salát lehce osolte a opepřete.

Print Friendly, PDF & Email

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

seventeen − eleven =