low carb: ŘEDKVIČKOVÁ POMAZÁNKA

Když vidím datum od posledního příspěvku, tak se stydím. 3 měsíce…. Uffff. No co už. Prostě jsme se dali menší prázdniny. Sice jsme nepsali, ale občas jsme něco uvařili a dokonce to stihli i nafotit. Pár receptů máme tedy ještě v zásobě.

Místo vaření jsme se věnovali svatebním přípravám, výběru vína a dobrot, kterými plánujeme nakrmit naše hosty. Jako každé nevěstě i mně před svatbou trochu hráblo, a řekla jsem si, že do svatby prostě zhubnu. Podařilo se mi sundat „zatím“ krásných 10 kilo. Za úspěch vděčím ketonové dietě. A abych si to usnadnila ještě víc, nevařila jsem ani nepočítala sacharidy, ale koupila koktejl, a to i za cenu, že vše naberu zase zpět. Přece jen svatební šaty obleču jednou za život. S velkou chutí  i s velkými obavami jsem se vrhla na první koktejl. No úplně hnusný to nebylo, sníst se to dalo. Celkově jsem těch 8 týdnů snášela fakt dobře. Překvapilo mě, že mi cukr vůbec nechyběl. Ani čokoláda, ani dortíky, dokonce ani alkohol. Ten už si teda teď občas dám.

Moje nejhezčí zjištění ale paradoxně nebyla čísla na váze, ale fakt, že zmizela většina mých zdravotních problémů a neduhů. Trávící obtíže jsou pryč, migrény a dokonce bolesti kdysi přelámaných čelistí taky. Energie mám teď na rozdávání. Neusínám v 7 večer vyčerpaná na gauči, což oceňuje hlavně Honza, a ráno vstanu klidně v 5 a zacvičím si než jdu do práce. Všechno, co se mi tedy za poslední dva měsíce událo s tělem je pro mě nové a poměrně fascinující. Proto jsem  začala o jídle přemýšlet mnohem víc. Zajímám se o to, jak lidské tělo funguje, co s ním dělají cukry nebo tuky, jaký vliv to má na hormony a taky na to, abychom byli zdraví a cítili se dobře. Zásadní pro mně byl That Sugar film. Podívat se na něj můžete na youtube. A potom už jsem prostě věděla, že cukr (hlavně ten rafinovaný) nemá v mém jídelníčku místo.

Proč to ale všechno píšu. Protože se změnou našeho jídelníčku doma přijde i postupná změna obsahu Kitchen Affair. Někoho to možná zklame, někoho potěší. Ale doma víme, že pár přísnějších měsíců, kdy se budeme stravovat hlavně low carb, prostě potřebujeme. Potom uvidíme, co dál. Ale  i my si občas určitě s čistým svědomím zahřešíme a něco sladkého si dáme 🙂

Takže vlastnímu zdraví zdar!

A po tak dlouhé pauze rovnou jeden zdravý low carb recept na ředkvičkovou pomazánku, protože těch je v obchodech nebo na zahrádce ještě pořád dost.

příprava: 10 min

  • 1 tvaroh
  • 1 lučina
  • 1 svazek ředkviček
  • 2 vejce
  • špetka soli

Vejce uvařte a nechte zchladnout. Mezitím omyté ředkvičky nahrubo nastrouhejte, budete-li mít dostatek trpělivosti, můžete je nakrájet na malé proužky.

Studená a oloupaná vejce smíchejte s lučinou a tvarohem. Dobře promíchejte – rozmačkejte vidličkou. Lehce osolte. Na závěr přidejte nastrouhané ředkvičky a promíchejte.

P.S.: Pokud jíte low carb, tak tenhle chleba tam samozřejmě nepatří. Ale když zagooglíte, návod na nějaký low carb nebo keto chleba najdete 🙂

Print Friendly

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

5 × 4 =